10 80 79 77 -021

بیلبوردها و تبلیغات محیطی

 

اگر می خواهید در محدوده کاری خود بر تاثیر کسب و کارتان بیفزایید، تبلیغات محیطی می تواند شما را در این مسیر یاری رساند و پیامدهای مثبت برای شما به همراه داشته باشد. پوسترهای تبلیغاتی، پیام شما را در مقابل چشمان مشتریان در بازه زمانی تعیین شده به تصویر در می آورد.

 

 

 

چرا تبلیغات محیطی؟

علیرغم آن که برخی از اشکال رسانه های سنتی تبلیغاتی رو به زوال می روند اما تبلیغات محیطی چشم انداز رو به رشدی در پیش رو دارند. تبیلغات محیطی مفید و موثر واقع می شوند چون هرکس که از خانه اش خارج می شود آن ها را می بیند.

پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار هستند چون مشتری لازم نیست برای دستیابی به آن کار خاصی انجام دهد. نیازی نیست که مشتری برای دیدن یک پوستر یا تابلوی تبلیغاتی وارد یک صفحه اینترنتی شود. این در حالی است که به عقیده بسیاری از افراد، این روش تبلیغاتی کمتر از دیگر روش های تبلیغاتی ایجاد مزاحمت می کند. در واقع بسیاری از تبلیغات محیطی با ایجاد رنگ، تصویر و احساس با مصرف کننده رابطه برقرار می کند. در بعضی از مکان هایی که این تبلیغات برای مخاطبان مشتاق و منتظر به نمایش در می آید مثلا وسایل حمل و نقل عمومی ایستگاه های اتوبوس، از نظر گذراندن تبلیغات محیطی حتی جنبه سرگرمی پیدا می کند.

در کجا باید از تبلیغات محیطی استفاده کرد؟

تبیلغات محیطی تنها به راه اندازی بیلبوردهای بزرگ در اطراف جاده ها محدود نمی شود. از این پوستر های تبلیغاتی در اندازه های مختلف و متناسب با بودجه های گوناگون می توان بهره برد. اگر شما بازار هدف خود را شناسایی کنید، می توانید بهتر انتخاب خود را انجام دهید. اگر منطقه جغرافیایی تعیین کننده بازار هدف شما باشد ، طراحی پوستر یا بیلبوردی که منجر به افزایش فروش شود کمی دشوار و پیچیده خواهد بود.

شبکه حمل و نقل شهری، فرصت های ارزشمندی برای کسب و کار شما فراهم می آورد تا دیده شود. قشر وسیعی تبلیغات روی اتوبوس، قطار، تاکسی و هواپیما را از نظر می گذراند. یکی از برتری های کلیدی این نوع تبلیغات در این است که شما می توانید در مقابل چشمان افراد مشتاق تبلیغات کنید.

تبلیغات محیطی در خیابان های پر رفت و آمد و مراکز خرید، توجه مشتریان بالقوه شما را زمانی به خود جلب می کند که آنها را در حالت و شرایط خرید قرار دارند. یک پوستر خوب تبلیغاتی می تواند خریداران را متقاعد کند تا محصولات شما را خریداری نمایند.

پوستر های خلاقانه و کمپین های محیطی

یکی از ملاحظات ویژه در هرگونه کمپین تبلیغات محیطی، مدت زمانی است که مخاطب تبلیغات شما را خواهد دید. بیلبوردی که در کنار جاده قرار گرفته تنها چند ثانیه زمان دارد تا پیام خویش را منتقل کند، در حالی که در دیگر مکان ها مانند ایستگاه اتوبوس، اتوبوس ها و تاکسی ها مدت زمان نمایش تبلیغات بیشتر است. فاصله نیز یک عامل مهم محسوب می شود. پوستر ها و بیلبورد های کنار خیابان و جاده باید ساده باشند، تصاویر واضح و شفافی داشته باشند و تعداد واژگان آن ها تا آنجا که امکان دارد کم باشد.

در تبلیغاتی که برای مدت طولانی تری دیده می شوند. اطلاعات بیشتری می توان ارائه داد و جزئیات بیشتری از راه های برقراری ارتباط می توان عرضه کرد. با این حال استفاده از واژگان و تصاویر تاثیرگذار ، پیام اصلی شما را به یاد ماندنی تر خواهند کرد.

امور مربوط به برنامه ریزی و خرید بیشتر تبلیغات محیطی از طریق آژانس های تبلیغاتی متخصص به انجام می رسد. اما امکان برقراری ارتباط مستقیم با صاحب اصلی یک فضای تبیلغاتی نیز وجود دارد. در هر صورت مهم آن است بدانید که چه میزان مخاطب هدف، تبلیغات شما را می بینند.

پس از انتخاب یک مکان مناسب، باید کاملا روی طرح خود متمرکز شوید. اگر می خواهید طرحی مفید و موثر داشته باشید باید اصولی را رعایت کنید تا بتوانید از بازخورد آن، به نتیجه مطلوب دست یابید.

اصولی که در ادامه بیان می شوند را بخوانید و بکار ببندید.

1-استفاده بیش از 7 واژه، ممنوع!

ممکن است رعایت این نکته دشوار باشد، اما هیچ راننده ای نمی تواند هنگام رانندگی بیش از 7 واژه را بخواند. حتی اگر شرایط نوری بیلبورد مطلوب باشد، مردم تبلیغاتی که بیش از 7 واژه داشته باشد را نخواهند خواند.

2-استفاده از تصاویر نامرتبط، ممنوع!

تصاویر مناسب نقش مهمی در تبلیغات بیلبوردی ایفا می کنند. تنها از تصاویری استفاده کنید که شما را در انتقال مفهوم و پیام مورد نظرتان یاری می رسانند. در غیر این صورت لازم نیست که روی بیلبورد دیده شوید. ممکن است یک تصویر بسیار زیبا و جذاب باشد اما اگر ارتباط مناسب وجود نداشته باشد، تبلیغات بیلبوردی و پوستری کار عبث و بی فایده ای خواهد بود.

3-استفاده از رنگ های نامناسب، ممنوع!

رنگ ها در تبلیغات از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و گاهی اوقات از رنگ های تند و درخشان استفاده می شود. این رنگ ها در بعضی تبلیغات پیامد مطلوب را به همراه دارند اما در اغلب موارد، مورد استفاده نابجا قرار می گیرند. به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد به خوبی توجه مردم را به خود جلب می کند اما با توجه به طرح و هدف شما ممکن است مناسب نباشد.

4-ارائه بیش از یک راه برقراری تماس، ممنوع!

اگر تبلیغات شما در بردارنده یک شماره تلفن، آدرس، وب سایت و غیره باشد، در این صورت احتمال آن که مخاطب با شما تماس برقرار کند را کاهش می دهید. اگر تبلیغات محیطی شما تاثیرگذار باشد، مخاطب خودش راه های برقراری تماس با شما را جستجو خواهد کرد.

5-استفاده از فونت های سیستمی، ممنوع!

از فونت های رایج استفاده نکنید. فونت های بسیار بهتری وجود دارند که خواندن آنها بسیار آسان تر و به یاد ماندنی تر است. از فونتی استفاده کنید که علاوه بر متمایز بودن متناسب با هویت برند شما باشد.

6-عمومیت دادن مخاطب،ممنوع!

باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید. با آنها با لحن مناسب گفتگو کنید. مخاطب هدف شما هر کسی نیست. دامنه تمرکز خود را محدود کنید و فروش خود را افزایش دهید. ممکن است محدود ساختن مخاطب منجر به حذف برخی از آن ها شود اما بازده نهایی کار را افزایش می دهد.

7-قواعد را زیر پا بگذارید!

پس از آن که بر این قوانین تسلط پیدا کردید می توانید آن ها را به عمد و با هدف برجسته سازی یک مفهوم نادیده بگیرید. آن چه حائز اهمیت است این است که شما بدانید شکستن قوانین چه زمان مفید و موثر واقع می شوند.

برخی مشتریان

تهرانپارس - خیابان جشنواره - خیابان زهدی( امین) - خیابان 12 بهمن - نبش کوچه اسکندری نژاد - پلاک 72

TEL : 021-77798010

 EMAIL:  rezvanbaner@yahoo.com

Top of Page